Alla inlägg den 19 maj 2012

Av Alexandra Hofman - 19 maj 2012 22:46

Nu ska vi gå och sova, hundarna och jag. Allt har gått riktigt bra. Jag har badat Mimmi och plockat bort hela 12 fästingar från henne! Hon har sovit i sängen bredvid mej. Jack har varit lyrisk över en tik i huset, och juckat mot kuddar osv. Men det går nog över! :D Haha.


Hundarna kommer överens, Mimmi säger ifrån när Jack blir för närgången och Jack har lärt sig att ta det lugnt. Inom en snar framtid kommer de kunna umgås som Trophy och Jack oxå! :D


    

Trophy med min förra hund Ragge.

Av Alexandra Hofman - 19 maj 2012 20:37

Mår mycket bättre nu, orken kom tillbaks när jag hittade Mimmi :)

Var nyss ute på kvällspromenad med Jack, sen med Mimmi.

Jag och Mimmi träffade ett par som direkt då de såg Mimmi frågade om hon kommit tillbaks nu!
Damen var en som hade ringt och berättat att hon sett Mimmi tidigare.

De sa att de hade tittat efter henne varje dag.


Så frågade de om det inte var jag som hade den stora jakthunden!

De hade tänkt att man borde fråga "tjejen med jakthunden"  om hennes hund kan spåra, men det var ju jag! :D

Så kul oxå att det var just min söta jakthund som hittade Mimmi :) aaaaw <3


Roligt att folk engagerat sig och bryr sig! :)

Av Alexandra Hofman - 19 maj 2012 17:47

Var ute och gick på samma väg som Mimmi försvann. I Slutet av vägen började Jack dra extra mycket, så jag följde med honom in i skogen där. På avstånd såg jag en liten svart katt sitta och titta på oss.

Men vänta nu! Är det inte Mimmi? JO!


Så jag började locka och gå framåt men då sprang hon iväg. Knöt fast Jack i ett träd och försökte locka men det var lönlöst. Så förde hem Jack och gick sen ut i skogen och sökte och lockade.

Såg några stenar som hade ett litet rävgryt eller koja under sig. Kollade in där och såg ett par små bruna tassar! Vad kul, äntligen hade jag hittat Mimmi, kunde inte tro att det var sant!

Hon satt där lite förvildad och vågade inte komma fram. Jag slängde in lite korv och torrfoder och hon åt allt. Lockade sen ut henne med hjälp av godiset. Tillsist kom hon fram, jag fick tag i halsbandet och drog ut henne sista biten. Hon satt lugnt i famnen på vägen hem och jag förundrades över att hon inte var överviktig mera! Hon är en fin hund, är verkligen nöjd med köpet när jag ser henne nu! Trodde det skulle dröja veckor innan hon kom tillbaka!

 

Här har hon säkert bott under tiden i vildlivet. Jag tror bestämt att det var hon som åt torrfodret jag la ut de senaste två dagarna oxå. Kan ju testa lägga ut ikväll igen och se om det försvinner haha?



Av Alexandra Hofman - 19 maj 2012 16:06

Har så ont i halsen, usch.. Vill åka hem till finland nu, för jag kan ändå inte göra nånting här då jag är sjuk :S

Ååh, om bara Mimmi ville komma fram nu så vi kan dra till Finland alla tre. 

Jag är trött och sliten och sjuk och måste bara få komma hem och vila, få en dag utan en stor stark hund som sliter i kopplet. 


Nåja snart så, en vecka kvar typ.

Av Alexandra Hofman - 19 maj 2012 08:30

Jag fyller ju år nu snart tror jag, och en av grejerna jag behöver är en systemkamera. Bilderna på bloggen har jävligt dålig kvalitet, I know. Växlar mellan mina 2 digitalkameror, som varkendera är särskilt bra. Men måste bestämma mig vilken kamera jag vill ha bara. 


-Måste vara en som är lätt att ha med sig

-och inte går sönder.

-Den ska även ta bra bilder naturligtvis

-Porträtt, djurbilder och bilder till bloggen är prio number uno


Familjens systemkamera går inte att ta egopics med, and that's a måste när man bloggar haha, men man kanske måste köpa ett särskilt objektiv för att kunna ta bilder på så nära håll?


Nikon 1 blev jag lite kär i eftersom den finns i rosa! (Och såklart har reklamen påverkat mig haha ;)) Men vad finns det fler för systemkameror av den mindre modellen som inte är så klumpiga?

Jag vill ha en liten kompakt perfekt bloggkamera helt enkelt! :)


   

Gamla systemkamera-bilder,

Tagna med Nikon D40x tror jag den heter,

Vilken alltså är för stor för min smak

Presentation


People think I'm silly for being in a dreamworld all the time, but honestly, I think they are silly for thinking reality is a better place to be. :)

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards