Alla inlägg den 18 maj 2012

Av Alexandra Hofman - 18 maj 2012 22:17

Var ute och letade lite efter Mimmi nu i samband med kvällspromenaden. La ut 4 stora torrfoderkulor på samma ställen igen, de jag la ut igår var borta redan imorse. Inget som säger att det är Mimmi dock, finns ju massa andra djur som kunnat äta dem, katter och jättesniglar kanske, haha.


Bergamasco Sheepdog


Sen släppte jag lös Jack. När vi var hemma vid vår dörr sprang han iväg dock, för då såg han en annan hund som också sprang lös. Visade sig vara hans kompis Gael, som är en Bergamasco Sheepdog på 5 år. Tjejen som har honom bor i huset bredvid vårt. De fick springa av sig och leka lite, sen gick vi in. Jack har varit lite gnällig på sistone, vet inte riktigt varför... Borde väl gå till nån hundpark med honom, men så jobbigt att åka kommunalt. Men nu fick han iaf leka en stund!

Av Alexandra Hofman - 18 maj 2012 19:05

En iphone gör så man aldrig får va ifred. Jag stängde av den för några timmar sen för den vibrerade hela tiden. Var det inte nån som ringde så var det ett mejl som kom, eller någon som skrev på facebook messenger. Så mna fick liksom aldrig vara ifred. Oj så skönt det var att stänga av den, jag somnade direkt haha. Usch hatar å va sjuk. Vet inte alls hur länge jag sovit, men nu blir det ut med hunden iaf. Hoppas jag kommer kunna sova inatt oxå.

Av Alexandra Hofman - 18 maj 2012 14:14

Skulle verkligen behöva komma hem till Finland för lite avlastning, allt dethär med Mimmi och Jack sliter verkligen ut en! Jag tänker hela tiden att jag ska gå ut på långpromenad med Jack och söka efter Mimmi, men det blir aldrig så för jag får så himla ont i axlarna och halsen bara jag kmr ut. Axlarna får jag ju ont i för att Jack drar förståss. Var så mycket enklare att bo inne i stan där det inte fanns saker för honom att dra till som här. Försökte nyss gå ner till golfklubben oxå, men Jack är ju rädd för golfplanerna för det smäller alltid där när folk skjuter iväg golfbollar hårt och långt. Så han vågar inte gå ditåt särskilt mycket. 


Hundmöten går bra dock. Idag träffade vi en dvärgschnautser på 6 månader, de lekte och hade kul. Hoppas att Jack aldrig blir dominant eller liknande mot andra hanar, som så många hundar blir i denhär åldern. Som tur är så brukar ju inte stövare vara aggressiva över huvud taget så tror nog vi slipper de problemen :)


Annars har Jack blivit mycket starkare! Då syftar jag på hans sjuka höfter. Han har ju höftledsdysplasi. Nu hoppar han mycket oftare, typ upp på bord med framtassarna och så. Han har inte kunnat hoppa så förr för hans bakben har ju varit så svaga. Så leker han och rör på sig mycket, springer och jagar pinnar, hoppar upp och ner och är som en valp! Så härligt att släppa lös honom och kasta pinnar på kvällarna ute på gården. Han njuter verkligen av att få springa lös också. 


       




En stövare som lever det goda livet!





Av Alexandra Hofman - 18 maj 2012 11:33

Har nu talat med djurkommunikatören. Hon sa att det hon fått upp om min hund är att den lever iaf. Hon har sprungit och upptäckt saker och haft riktigt kul. Nu har hon dock tröttnat och börjat söka sig hemåt, men hon hittar inte! Hon har troligtvis gått lite längre också. Hon dricker mycket, samt söker sig till vatten. 


Hon vet att det är jag som är hennes hem nu, så hon vill hem till mig, + då den läskiga hunden. När Mimmi hittas så kommer det inte gå att ha henne lös mera, hon har fått smak på det vilda livet nu.


Här ska vi söka efter Mimmi enligt djurkommunikatören:

-Mimmi söker sig till mat, hon har ätit människomat. Pizza kanske. (Finns en pizzarestaurang här nere)

-Små vattendrag, pölar, diken, avloppsrör

-Någon form av byggarbetsplats, exempelvis där det finns brädor (finns på många gårdar här)

-Fotbollsplan eller stor grön äng (golfklubben kanske)


Framför allt ska vi vidga vårt sökande, inte bara söka i närområdet. 


Djurkommunikatören såg dessutom att Mimmi kommer att komma hem. Någon kommer att hitta henne. Frågan är bara NÄR? :P 


 

(Denna konversation/hjälp var gratis. Vi talade i en halvtimme och från saldot på telefonen försvann ca 100kr, men det går ju mycket pengar snabbt från Comviq kontantkort, speciellt när man ringer till hemtelefon vilket jag gjorde nu)

Av Alexandra Hofman - 18 maj 2012 10:45


Ni får se om en timme eller två vad djurkommunikatören sa!
Jag uppdaterar när jag vet nånting.

Dock ska man ju inte hoppas på för mycket, inte säkert det går att få fram nåt alls.


Tror ni på djurkommunikation?

Här i sverige är det fler som tror på det andliga har jag märkt.

Som tv-serierna där medium talar med döda...

Jag tror på sånt, även fast det ju finns många som bluffar.

Men i Finland är det inte lika etablerat så tyvärr tror man inte på det där. 

Presentation


People think I'm silly for being in a dreamworld all the time, but honestly, I think they are silly for thinking reality is a better place to be. :)

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards