Alla inlägg den 24 maj 2012

Av Alexandra Hofman - 24 maj 2012 21:04



Stora hunden och jag har vart ute och sprungit lite i skogen, glömde att det var myggor där, jobbigt :P

Sen gick vi på en promenad i kvarteret med lilla hunden.  

Har bara slappat idag, kollat lite Grey's Anatomy å sånt. 

Pluggat lite, ska göra sista historia-uppgiften nu ikväll så e jag klar sen. :)

Ska nog gå och lägga mig efter det, för är rätt trött. Imorgon är sista hela dagen här.

Sen på lördag nån gång åker jag till Finland.

Av Alexandra Hofman - 24 maj 2012 17:27




Att leva ensam i skogen i två veckor har sina konsekvenser.

Iallafall om man är en liten chihuahua.

Mimmi är inte rumsren längre som hon var innan hon rymde.

Hon ser detta som sitt revir där det är säkert att kissa.

Utomhus är hon rädd och osäker.

När en människa kommer gående mot oss på gatan blir hon rädd.

Instinktivt försöker hon fly, men kopplet stoppar henne.

Men det är ju bara normalt, så gör VILDA djur i skogen.


Men Mimmi är inte vild längre, när ska hon förstå? 

Hon håller sig på sin vakt utomhus, lyssnar på alla ljud hon hör.

Då glömmer hon att kissa, det gör hon på mattan hemma istället. 


Hur Mimmi har klarat sig i skogen ensam är en gåta

Dock har jag fått se nu vad hon har ätit.

Ute på promenad nafsar hon åt sig torkade blad och löv när hon ser dem.

Även andra djurs avföring slinker ner ibland. 

Men somsagt, Mimmi är inte vild mera, så hon får snällt låta bli.

Istället får hon käka torrfoder som normala vovvar. :)

Av Alexandra Hofman - 24 maj 2012 15:17

Har varit i stan på gymmet, så härligt att dansa! Tänkte bara på att jag borde gå ut och dansa på krogen i vasa haha, istället för att gå ut å supa ;P

Tog bara en klänning på mig på hemvägen, var ju hur varmt som helst så många går med bara ben nu :)


Svårt att ta bild när solen bländar (;

     

Av Alexandra Hofman - 24 maj 2012 10:40

Var myggor ute idag, det är priset man får betala för sommaren hehe.. Finns det myggor i finland än? :)


På skogspromenaden med Jack nu på morgonen träffade vi en borderterrierhane som tidigare hoppat på Jack. Vi stod och pratade en stund med båda hanarna kopplade i syfte att få dem att bli sams. Jack stod mest vid sidan av och låtsades inte vara intresserad, men han hade raggen rest så man såg att han var rädd ;P Har han ingen känsla för storlek eller? Den hunden var ju hälften mindre än honom x) Nåja, men bra med en konflikträdd hund kanske man ska säga :) 


Nu är klockan snart kvart före 11, så om en halvtimme kommer den bussen jag ska med. Jag ska in till Medborgarplatsen och gå på zumba. Blir kul! Vi hörs senare, ska försöka ta några bilder att lägga in på bloggen ikväll.


 

Presentation


People think I'm silly for being in a dreamworld all the time, but honestly, I think they are silly for thinking reality is a better place to be. :)

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards