Alla inlägg under maj 2012

Av Alexandra Hofman - 22 maj 2012 15:14

 


Yeah! När jag kom hem idag väntade ett brev från skatteverket på mej! Nu har jag svenskt personnummer! :D

Av Alexandra Hofman - 22 maj 2012 14:37

Idag har jag efter morgonpromenaden med hundarna åkt in till skanstull. Mimmi har fortfarande svårt att hålla sig för att inte kissa på natten. Dock har det blivit lite bättre.


Men jo iaf, har varit i min gamla lägenhet i skanstull och städat och handlat, sånt jag e bra på haha xD Så fick 300kr, det är väl nånting iaf även fast det ju inte är mkt. Har köpt nya små hundben oxå, dem gillar Mimmi! :D


   

Ett par bilder från när jag bodde i skanstull

Av Alexandra Hofman - 21 maj 2012 20:30

Hej!

Idag har jag haft fullt upp med vardagen :) Rastat en hund i taget, varit på äventyr i stan, m.m

Har gjort en stor del av inlämningsuppgifterna till skolan, kan ju vara bra eftersom jag har proven nästa vecka :)

4 hela dagar kvar här nu, sen blir det FINLAND! :D Ser verkligen fram emot det, semester! Få hjälp med hundarna samt släppa på dietkraven. För är man på semester får man käka onyttigt. Men jag kmr hyra gymkort för den korta tiden jag är där oavsett. Kostar ju inte särskilt mycket och det behövs ju.:) Saknar gymmen i finland.

Av Alexandra Hofman - 21 maj 2012 15:05

Nu när Mimmi är tillbaka och jag är frisk har jag mer ork och kan ta itu med mitt sthlms-liv igen! :D Ganska naajs. Blir jättebra. Asså gud, det är redan 21 maj! Tiden går väldigt fort, redan sommar ju! Shit.


Igår var det lite drama på facebook. Tycker det är rätt ovanligt, förr var det ju alltid drama på berusad.org. Dock har det sällan varit så mycket drama på facebook. :P


Mimmi vill inte kissa ute i koppel, vad ska jag göra åt det? Stackarn har blivit lite förvildad. Hon är dock jätteglad och vill ha hjälp upp i soffor och sängar bara för att få va nära mig hela tiden. Hon verkar lite rädd för att förlora mig igen. 


Med Jack går det jättebra, han är lugn nu och spelar rollen som storebror på allvar. (även fast han egentligen är yngre än Mimmi) ;) När jag ska iväg till stan ligger han trött i sin fötölj och tar det lugnt. Vad bra att han har blivit så trygg! Ville ju ha en till hund så fort som möjligt här så han inte skulle behöva vara orolig och ensam när jag gick hemifrån.


 

Av Alexandra Hofman - 20 maj 2012 13:27






Även hundar bör borsta tänderna dagligen, speciellt om tänderna ska hållas vita och fina så länge som möjligt!

     

"Jag kan själv!"

Av Alexandra Hofman - 20 maj 2012 11:01

Det är så kul att ha Mimmi här, äntligen få lära känna henne! Vi har legat och myst i sängen hela natten, har verkligen saknat att ha en chihuahua. Jack börjar lugna ner sig oxå.


   

Mimmi fick bada för hon var så smutsig.   


 

Här hade de somnat i min säng igår.


 

Oj vad Jack ser stor och tjock ut på denhär bilden....   

Av Alexandra Hofman - 19 maj 2012 22:46

Nu ska vi gå och sova, hundarna och jag. Allt har gått riktigt bra. Jag har badat Mimmi och plockat bort hela 12 fästingar från henne! Hon har sovit i sängen bredvid mej. Jack har varit lyrisk över en tik i huset, och juckat mot kuddar osv. Men det går nog över! :D Haha.


Hundarna kommer överens, Mimmi säger ifrån när Jack blir för närgången och Jack har lärt sig att ta det lugnt. Inom en snar framtid kommer de kunna umgås som Trophy och Jack oxå! :D


    

Trophy med min förra hund Ragge.

Av Alexandra Hofman - 19 maj 2012 20:37

Mår mycket bättre nu, orken kom tillbaks när jag hittade Mimmi :)

Var nyss ute på kvällspromenad med Jack, sen med Mimmi.

Jag och Mimmi träffade ett par som direkt då de såg Mimmi frågade om hon kommit tillbaks nu!
Damen var en som hade ringt och berättat att hon sett Mimmi tidigare.

De sa att de hade tittat efter henne varje dag.


Så frågade de om det inte var jag som hade den stora jakthunden!

De hade tänkt att man borde fråga "tjejen med jakthunden"  om hennes hund kan spåra, men det var ju jag! :D

Så kul oxå att det var just min söta jakthund som hittade Mimmi :) aaaaw <3


Roligt att folk engagerat sig och bryr sig! :)

Ovido - Quiz & Flashcards