Alla inlägg under maj 2012

Av Alexandra Hofman - 24 maj 2012 17:27




Att leva ensam i skogen i två veckor har sina konsekvenser.

Iallafall om man är en liten chihuahua.

Mimmi är inte rumsren längre som hon var innan hon rymde.

Hon ser detta som sitt revir där det är säkert att kissa.

Utomhus är hon rädd och osäker.

När en människa kommer gående mot oss på gatan blir hon rädd.

Instinktivt försöker hon fly, men kopplet stoppar henne.

Men det är ju bara normalt, så gör VILDA djur i skogen.


Men Mimmi är inte vild längre, när ska hon förstå? 

Hon håller sig på sin vakt utomhus, lyssnar på alla ljud hon hör.

Då glömmer hon att kissa, det gör hon på mattan hemma istället. 


Hur Mimmi har klarat sig i skogen ensam är en gåta

Dock har jag fått se nu vad hon har ätit.

Ute på promenad nafsar hon åt sig torkade blad och löv när hon ser dem.

Även andra djurs avföring slinker ner ibland. 

Men somsagt, Mimmi är inte vild mera, så hon får snällt låta bli.

Istället får hon käka torrfoder som normala vovvar. :)

Av Alexandra Hofman - 24 maj 2012 15:17

Har varit i stan på gymmet, så härligt att dansa! Tänkte bara på att jag borde gå ut och dansa på krogen i vasa haha, istället för att gå ut å supa ;P

Tog bara en klänning på mig på hemvägen, var ju hur varmt som helst så många går med bara ben nu :)


Svårt att ta bild när solen bländar (;

     

Av Alexandra Hofman - 24 maj 2012 10:40

Var myggor ute idag, det är priset man får betala för sommaren hehe.. Finns det myggor i finland än? :)


På skogspromenaden med Jack nu på morgonen träffade vi en borderterrierhane som tidigare hoppat på Jack. Vi stod och pratade en stund med båda hanarna kopplade i syfte att få dem att bli sams. Jack stod mest vid sidan av och låtsades inte vara intresserad, men han hade raggen rest så man såg att han var rädd ;P Har han ingen känsla för storlek eller? Den hunden var ju hälften mindre än honom x) Nåja, men bra med en konflikträdd hund kanske man ska säga :) 


Nu är klockan snart kvart före 11, så om en halvtimme kommer den bussen jag ska med. Jag ska in till Medborgarplatsen och gå på zumba. Blir kul! Vi hörs senare, ska försöka ta några bilder att lägga in på bloggen ikväll.


 

Av Alexandra Hofman - 23 maj 2012 23:00

Blev sent ikväll, klockan är redan 11! Jag föredrar att gå och lägga mig tidigt och stiga upp tidigt. Men har gjort massa skoluppgifter igen haha :P

Men nu ska vi sova, vovvarna och jag :)


   

Av Alexandra Hofman - 23 maj 2012 17:18

Efter en stunds biologiplugg och tv-tittande bär det av igen. Först ut och rasta hundarna, sen mot stureplan för spinning. Sa ju att jag skulle träna ikväll! ;)


Plugget är snart klart, men ska ha det klart innan lördag har jag bestämt. Bara litelite biologi kvar, samt 4 historia-essäer. Så snart så! :D

Av Alexandra Hofman - 23 maj 2012 14:50

Blev en tidig morgon idag med så har inte hunnit blogga tyvärr, måste bli bättre på det :P


Steg upp 8 och rastade hundarna, halv 10 satt jag på bussen. Blev 3 timmar i Skanstull med dammsugning, papperssortering och handla mat. Samt 300kr rikare haha.


Nu är jag hemma, det är verkligen så jävla varmt! Satt ute på altanen med hundarna en stund i solen.


KAN NÅN KOMMA OCH LÄGGA UPP ETT STAKET/GALLER runt vår uteplats? ;D haha, orkar inte binda fast hundarna varje gång jag ska sätta mig i solstolen. (;


   

Av Alexandra Hofman - 22 maj 2012 18:37

Tänkte skriva nått mer vettigt inlägg nu, blir mest bara korta tråkiga uppdateringar. Jag har inte bloggat om gymmet på länge, och det beror faktist på att jag inte varit där på sistone. Tråkigt, men jag har varit så lat, och så har det hänt så mycket annat. Hade faktist bokningsförbud på en vecka oxå, eftersom jag missat 3 klasser jag bokat under en period av två månader haha :P


Men gymmet ska jag gå till nu de sista dagarna jag e här, med start imorgonkväll. Maten och dietandet har väl gått lite sisådär. Innan Mimmi kom tillbaka gick det mest dåligt, men har skärpt mig nu och använder appen ShapeUp. Den har räknat ut att om jag tappar 1 kilo i veckan är det möjligt att nå 49 kilo på 6 veckor! Då är mitt kalorimål per dag 907kcal. Så de senaste dagarna har jag hållt mig under det. Det är ju ganska mycket, och tidigare när jag dietade blev det såklart mindre, men just nu behöver jag lite mera för att orka me hundarna å sånt. 


Men det är en bra app. Dock kommer jag ju inte följa den när jag kommer till finland, utan då blir det helt fritt med massor av onyttig, god mat haha ;D Så därför måste jag va lite extra sträng just nu dagarna innan, för jag vet att jag tillfälligt går upp antagligen närmare 2 kilo i finland. Men det är det värt :D Det går snabbt neråt sen när man kmr tillbaka i rutinerna. 


Borde kanske ladda upp nån bild... men ja, skippar det haha :D maybe next time.

-

Av Alexandra Hofman - 22 maj 2012 18:21

Har gått med båda hundarna samtidigt idag, no problems! :)

 

Jack med sin andra chihuahua-vän :D

Ovido - Quiz & Flashcards